1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de consument (opdrachtgever) en Excluso (opdrachtnemer) inzake de reparaties van horloges en sieraden die via deze website ter reparatie worden aangeboden.
1.2 Door de invulling en registratie van de reparatie gaat de consument akkoord met deze voorwaarden.
1.3 Afwijking van deze voorwaarden is alleen geldig voor zover dit door opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk wordt bevestigd.
2.1 Bij de ontvangst van de reparatie wordt uitgegaan van de klachten die op het reparatieformulier zijn omschreven.
2.2 De klacht(en) zoals deze op het reparatieformulier omschreven staat, wordt in het reparatie atelier nader onderzocht.
2.3 Betreft de klacht op het reparatieformulier anders dan de horlogeband en de sluiting dan zal het horloge worden opengemaakt om de klacht te onderzoeken.
3.1 Indien de reparatie onder de garantiebepalingen van het merk valt dan zal het horloge onder garantie worden gerepareerd en kosteloos door het reparatie atelier aan de consument worden geretourneerd.
3.2 Indien de reparatie niet onder de garantiebepalingen van het merk valt dan worden de kosten van de reparatie door het reparatie atelier aan de consument in rekening gebracht.
3.3 Na reparatie wordt 12 maanden garantie gegeven op de uitgevoerde reparatie.
3.4 Wanneer binnen 12 maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten genoemd in artikel 3.2 terugkeren, dan zal Excluso de reparatie kosteloos uitvoeren indien er sprake is van hetzelfde euvel.
4.1 Indien de kosten van een reparatie, die niet onder de garantiebepalingen van het merk vallen, lager uitvallen dan € 50,00 (inclusief BTW) dan zal de reparatie zonder dat er een prijsopgave wordt gemaakt, door het reparatie atelier worden gerepareerd.
4.2 Door het invullen van het reparatieformulier en het registreren van de reparatie gaat de consument akkoord met artikel 4.1.
4.3 Indien de kosten van een reparatie, die niet onder de garantiebepalingen van het merk vallen, hoger uitvallen dan € 50,00 (inclusief BTW) dan zal het reparatie atelier een prijsopgave van de kosten van de reparatie (inclusief BTW) per mail naar de consument versturen.
4.4 Gaat de consument akkoord met de onder 4.3 toegestuurde prijsopgave dan zal het reparatie atelier de reparatie uitvoeren.
4.5 Gaat de consument niet akkoord met de onder 4.3 toegestuurde prijsopgave dan zal het reparatie atelier de reparatie niet uitvoeren maar de reparatie aan de consument retourneren en de onderzoeks,- en verzendkosten in rekening brengen.
5.1 De prijs (inclusief BTW) van de reparatie die niet onder garantie valt, wordt vastgesteld op basis van de te verbruiken onderdelen, het arbeidsloon om de onderdelen te vervangen plus de verzendkosten.
5.2 Door de invulling van het reparatieformulier gaat de consument akkoord dat € 15,00 (inclusief BTW) onderzoekskosten aan de consument in rekening wordt gebracht indien de reparatie, die niet onder garantie valt en waarvoor een prijsopgave is gemaakt, door de consument niet akkoord wordt bevonden om te worden gerepareerd.
6.1 Indien de reparatie, die onder garantie valt, gerepareerd is dan wordt deze reparatie via Post NL zonder kosten naar de consument geretourneerd.
6.2 Indien de reparatie volgens artikel 4.1 is gemaakt dan ontvangt de consument per mail het verzoek de reparatie kosten te betalen. Na ontvangst van de betaling wordt de reparatie binnen twee werkdagen naar de consument via PostNL verstuurd. Je kunt bij ons betalen met:
6.3 Is de consument niet akkoord gegaan met de prijsopgave dan dient de consument de onderzoekskosten te betalen en zal, na ontvangst van de betaling, de reparatie ongerepareerd retour worden gestuurd.
7.1 De consument betaalt de reparatie vóóraf via Ideal aan Excluso.
7.2 Blijft de consument nadat Excluso drie keer om een betaling heeft gevraagd nog steeds in gebreke dan is Excluso gemachtigd het te betalen reparatiebedrag dan wel de onderzoekskosten middels een éénmalige incasso van het bankrekeningnummer van de consument te incasseren.
7.3 Indien sprake is van artikel 7.2 dan is Excluso gerechtigd naast de éénmalige incasso van het reparatiebedrag een extra bedrag van € 25,00 voor administratiekosten te berekenen en te incasseren.
7.4 Na ontvangst van de éénmalige incasso betrekking hebbende op artikel 7.2 en 7.3 zal Excluso de reparatie nog 30 dagen onder zich houden alvorens deze aan de consument te retourneren.
8.1 Excluso is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product bij Excluso nadat de reparatie bij Excluso is ontvangen. De reparatie is ontvangen wanneer bij Excluso voor ontvangst is getekend.
8.2 Raakt de reparatie tijdens het transport kwijt dan kan Excluso hier niet voor aansprakelijk worden gehouden.
8.3 Excluso zal alle aangeleverde reparaties met de grootste voorzichtigheid behandelen. Sommige defecten komen echter pas aan het licht nadat de reparatie is open gemaakt. Excluso kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten of schades die optreden tijdens of na de reparatie, tenzij deze hun oorzaak vinden in opzet of grove schuld die veroorzaakt zijn door Excluso.
9.1 Excluso doet er alles aan om u de perfecte dienstverlening aan te bieden. Toch kan het voorkomen dat u in uw verwachtingen wordt teleurgesteld. Door uw onvrede kenbaar te maken kunnen wij – samen met u – naar een oplossing zoeken. Zo kunnen wij onze kwaliteit van dienstverlening verder verbeteren.
9.2 Heeft u een klacht dan kunt u deze per mail aan klacht@excluso.nl richten. Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen op uw schrijven te reageren.
10.1 Op alle geschillen met betrekking tot reparaties is Nederlands recht van toepassing.
10.2 Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.
10.3 Alle geschillen, zullen in afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter, in geval de Rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de Rechtbank in Zaandam.